Manager of the Year 2024 » Meet the Award Winners 2024

Panos Vrachnos

Panos Vrachnos

Consumer Experience & Care Manager, South East Europe Cluster
Imperial Brands Hellas

Panos Vrachnos is a seasoned Consumer Experience and Customer Services manager with over 16 years of experience at Imperial Brands Hellas. Born in Athens, he holds an MBA from the National and Kapodistrian University of Athens (NKUA). He began his professional career in the tobacco industry, starting in marketing, and in 2008, he joined Imperial Brands Hellas. His career path has spanned various roles in Marketing, Business Performance, and Trade Marketing, all of which have sharpened his skills and broadened his expertise, both professionally and personally. Since 2021, Panos has led consumer experience and customer service in the South East Europe Cluster of Imperial Brands. He is committed to driving the company’s Vision and Purpose with renewed energy and passion. Under his leadership, and with the support of his talented team and innovative customer service solutions provided by Teleperformance, Imperial Brands Hellas achieved notable milestones in the Next Generation Products (NGP) customer services sector in 2023 and 2024. The team delivered personalized support to over 200,000 unique customers, including 100,000 interactions in the past year, achieving a 95% first-call resolution rate and an impressive 94% customer satisfaction score.

Ο Πάνος Βραχνός είναι ένα έμπειρο στέλεχος στον τομέα της Εμπειρίας Καταναλωτή και Εξυπηρέτησης Πελατών, με πάνω από 16 χρόνια εμπειρίας στην Imperial Brands Hellas. Γεννημένος στην Αθήνα, κατέχει MBA από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στον κλάδο εμπόριού καπνού, αρχικά στο μάρκετινγκ, και το 2008 εντάχθηκε στην Imperial Brands Hellas. Στην διάρκεια της καριέρας του έχει διανύσει διάφορους ρόλους στους τομείς του Marketing, της Επιχειρησιακής Απόδοσης και του Trade Marketing, οι οποίοι του επέτρεψαν να αναπτύξει δεξιότητες και να διευρύνει την εξειδίκευσή του τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά. Από το 2021, είναι επικεφαλής του τμήματος Εμπειρίας & Εξυπηρέτησης Καταναλωτή για την Νοτιοανατολική Ευρώπη της Imperial Brands. Δεσμεύεται να προωθεί το Όραμα και τον Σκοπό της εταιρείας με ανανεωμένη ενέργεια και πάθος. Υπό την καθοδήγηση του και με την υποστήριξη της ταλαντούχας ομάδας του, καθώς και των καινοτόμων λύσεων εξυπηρέτησης πελατών που παρέχει η Teleperformance, η Imperial Brands Hellas πέτυχε σημαντικά ορόσημα στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών για τα Προϊόντα Νέας Γενιάς (NGP) το 2023 και το 2024. Η ομάδα παρείχε εξατομικευμένη υποστήριξη σε πάνω από 200,000 μοναδικούς πελάτες, με 100,000 αλληλεπιδράσεις τον τελευταίο χρόνο, επιτυγχάνοντας ποσοστό επίλυσης κατά την πρώτη επαφή 95% και εντυπωσιακή βαθμολογία ικανοποίησης πελατών 94%.