Manager of the Year 2024 » Meet the Person

Elena Orfanidou

Elena Orfanidou

Director of Customer Experience & Digital Services
Groupama Ασφαλιστική

Elena Orfanidou is a senior marketing & customer experience executive with over 20 years of progressive experience within the e-Business field, in the banking and insurance industry in Greece. An advocate of simplicity being “the ultimate sophistication” and a true believer of offering “peace of mind” to the customer by designing products/services and processes that serve the “Don’t make me think” principle. Developed and executed leading edge e-banking, mobile banking, e-Business and e-Commerce solutions & digital transformation & optimization strategies to penetrate B2C and B2B markets in Greece, the Balkans and Eastern Mediterranean. Developed and executed strategies that enhanced phygital customer experience as well as digital operational excellence & innovative services leading to acquiring, serving and retaining customers. Pioneered the e-business sector since its infancy in Greece (1998), with services that have gained over 100 awards worldwide (EFMA, Global Finance, Banking Technology, Microsoft US etc). Possesses deep knowledge of both relevant technology and banking/retail/Insurance, as well as highly developed business acumen and a deep interest in top-class customer service through digital capabilities. Combines strong analytical skills with marketing expertise to provide outstanding performance in building new products, services and profitable revenue streams. Excels in fast-paced, dynamic organizations. She is also awarded “Manager of the Year 2013 in Customer Experience” prize, a national award by the Greek Institute of Customer Service (ΕΙΕΠ)

 

 

Η Έλενα Ορφανίδου είναι ένα ανώτερο στέλεχος ψηφιακής τεχνολογίας με πάνω από 20 χρόνια εμπειρία στον τομέα του e-Business, στον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο στην Ελλάδα. Υποστηριζει την ιδέα της απλότητας που είναι «η απόλυτη πολυπλοκότητα» και πιστεύει αληθινά ότι προσφέρει «piece of mind» στον πελάτη σχεδιάζοντας προϊόντα/υπηρεσίες και διαδικασίες που υπηρετούν την αρχή «Do not make me think». Ανέπτυξε και εκτέλεσε λύσεις αιχμής στο e-banking, mobile banking, e-Business και e-Commerce και στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού και βελτιστοποίησης για να διεισδύσει στις αγορές B2C και B2B στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο. Ανέπτυξε και εκτέλεσε στρατηγικές που ενίσχυσαν την εμπειρία του phygital πελάτη καθώς και την ψηφιακή λειτουργική αριστεία και καινοτόμες υπηρεσίες που οδηγούν στην απόκτηση, εξυπηρέτηση και διατήρηση πελατών. Πρωτοπόρος στον τομέα του ηλεκτρονικού επιχειρείν από την αρχή του στην Ελλάδα (1998), με υπηρεσίες που έχουν κερδίσει πάνω από 100 βραβεία παγκοσμίως (EFMA, Global Finance, Banking Technology, Microsoft US κ.λπ.). Διαθέτει βαθιά γνώση τόσο της σχετικής τεχνολογίας όσο και της τραπεζικής/λιανικής/ασφαλιστικής αγοράς, καθώς και υψηλά ανεπτυγμένη επιχειρηματική οξυδέρκεια και βαθύ ενδιαφέρον για την κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών μέσω ψηφιακών δυνατοτήτων. Συνδυάζει ισχυρές αναλυτικές δεξιότητες με τεχνογνωσία μάρκετινγκ για να παρέχει εξαιρετική απόδοση στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών που οδηγούν στην κερδοφορία .. Της απονεμήθηκε επίσης το βραβείο «Manager of the Year 2013 in Customer Experience», από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ).