Manager of the Year 2024 » Meet the Finalists 2024

Ada Gianneskis

Ada Gianneskis

Communications Director
IKEA - House Market

Ada Gianneskis, Communication Director of House Market SA (IKEA franchise for Greece, Cyprus, and Bulgaria), has been designing and implementing, along with her capable and outstanding team, the marketing and communication , internal design and Food business strategies’ that has brought IKEA to the forefront of retail in three countries for years. Her team of collaborators, both dynamic, fresh and forward looking, was created with the aim of promoting at all levels the philosophy and values that make a unique brand stand out and lead. With pillars of many and diverse projects, such as the new positioning ”Together we create new possibilities”, and the communication campaign, digital transformation and e-commerce, inspirational physical touch points and a strong food business, and the substantial contribution to the image of the FOURLIS Group, Ada Gianneskis created a strong framework for the innovative evolution of the brand in Greece, Cyprus, and Bulgaria.

H Άντα Γιαννεσκή, Διευθύντρια Επικοινωνίας της House Market SA (franchise IKEA για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία) σχεδιάζει και υλοποιοιεί εδώ και χρόνια, μαζί με την ικανή ομάδα της, τη στρατηγική marketing και επικοινωνίας που έχει φέρει την ΙΚΕΑ στην πρώτη γραμμή του retail σε τρεις χώρες. Η ομάδα των συνεργατών της, δυναμική, φρέσκια όσο και διορατική, δημιουργήθηκε με στόχο να προωθήσει σε όλα τα επίπεδα τη φιλοσοφία και τις αξίες που κάνουν ένα ιδιαίτερο brand να ξεχωρίζει και να ηγείται. Με πυλώνες πολλά και διαφορετικά project, όπως είναι το νέο positioning ”Μαζί δημιουργούμε νέες δυνατότητες” και η καμπάνια επικοινωνίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και το ηλεκτρονικό εμπόριο, εμπνπνεσημενα κατασ΄τηματα αλλα και δυναμική εστίαση, αλλά και την ουσιαστική συνεισφορά στην εικόνα του Ομίλου FOURLIS η Άντα Γιαννεσκή δημιούργησε ένα ισχυρό πλαίσιο καινοτομικής εξέλιξης του brand, στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βουλγαρία.