Manager of the Year 2024 » Meet the Award Winners 2024

Chara Dalekou

Chara Dalekou

GM Group Marketing, National Bank of Greece
National Bank of Greece

Chara Dalekou, a Marketer with 28 years of experience in Greek companies and multinational organizations, is the General Manager of Marketing at the National Bank (and the Group) since 2019. Believing that every change is an opportunity for further learning and development, she has taken on senior marketing roles in different sectors, such as FMCG, Retail, Entertainment, and Services. This has given her the opportunity to successfully face many different challenges, such as increasing profitability, enhancing traffic, revenue, business development in foreign markets, repositioning a company in the market after an acquisition, creating new products and services, and rebranding major brands. At the National Bank, she joined with the goal of contributing to its transformation, improving customer experience, and refreshing its image. Having just launched the new brand identity , the ecosystem, and the new narrative of the National Bank, she feels blessed to have significantly contributed to putting the customer at the center of the bank’s interest, as a person with needs, dreams, and demands. She declares herself very lucky to be a part of the significant change and transformation of the historic bank, and to have had the opportunity to collaborate with very valuable partners for this purpose. She is proud of the way her team and herself worked on the demanding task of changing the image, vision, and communication identity of the institutional brand. With respect for the past and the history of the bank, they wanted to reinforce the new image with the energy and developmental momentum that characterizes the National Bank of Greece today. Knowing very well that nothing would have been achieved without the support of her exceptional colleagues both within and outside the bank, she thanks the Marketing team, the approximately 7000 colleagues, and all the partners for their contribution to this important change.

Η Χαρά Νταλέκου, μια Marketer με 28 χρόνια εμπειρίας σε Ελληνικές εταιρίες και Πολυεθνικούς οργανισμούς είναι Γενική Διευθύντρια Marketing της Εθνικής Τράπεζας (και του Ομίλου) από το 2019. Mε την πεποίθηση ότι κάθε αλλαγή είναι ευκαιρια για περαιτέρω μάθηση και εξέλιξη έχει αναλάβει senior marketing ρόλους σε διαφορετικούς κλάδους, όπως FMCG, Retail, Ψυχαγωγία και Υπηρεσίες. Αυτό της έδωσε την ευκαιρία να αντιμετωπίσει με επιτυχία πολλ΄ες και διαφορετικές προκλήσεις, όπως αύξηση της κερδοφορίας, ενίσχυση της επισκεψιμότητας και των εσόδων, business development σε αγορες εξωτερικού, απανατοποθέτηση εταιρίας στην αγορά μετά από εξαγορά, δημιουργία νέων προιοντων και υπηρεσιών, rebranding μεγάλων μαρκών. Στην Εθνική Τράπεζα, εντάχθηκε με στόχο να συμβάλει στον μετασχηματισμό της, στην βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και στον εκσυγχρονισμό και την αλλαγή της εικόνας της. Εχοντας μόλις λανσάρει τη νέα εικόνα, τη νέα εταιρική ταυτότητα και το νέο αφήγημα της Εθνικής Τράπεζας αισθάνεται ευλογημένη που έχει συντελέσει σημαντικά στο να μπει ο πελάτης στο επίκεντρο του ενδιαφεροντος της τράπεζας, ως άνθρωπος με ανάγκες, όνειρα και απαιτήσεις. Δηλώνει πολύ τυχερή που αποτελεί μέλος της σημαντικής αλλαγής και του μετασχηματισμού της ιστορικής αυτής τράπεζας και που της δόθηκε η δυνατότητα να συνεργαστεί με πολύ αξιόλογους συνεργατες για το σκοπό αυτό. Ειναι υπερήφανη για τον τρόπο που δούλεψε η ομάδα της και η ίδια το απαιτητικό έργο αλλαγής της εικόνας, της οπτικής και επικοινωνιακής ταυτότητας της ιστορικής αυτής τράπεζας. Με σεβασμό στο παρελθόν και την ιστορία της τράπεζας, θέλησαν να ενισχύσουν τη νέα εικόνα με την ενέργεια, την αναπτυξιακή ορμή που χαρακτηρίζει σήμερα την Εθνική. Γνωρίζοντας πολύ καλά ότι τίποτα δεν θα είχε επιτευθεί χωρίς την υποστηριξη των εξαιρετικών συνεργατών τηςς τόσο εντός όσο και εκτός της τράπεζας, ευχαριστεί την ομάδα Marketing, τους περίπου 7000 συναδέλφους και όλους τους σνεργάτες για την συμβολή τους σε αυτη τη σημαντική αλλαγή.