Georgios Kalogridis
Customer Experience Director
Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.
Customer Experience Director
Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.
George Kalogridis, with more than 15 years of outstanding service in the field of client management, has demonstrated innovation, dedication and excellence. He was born in Athens and is a B.Sc graduate of Sussex University’s at Information Technology Systems.
George started his professional journey in telecommunications, continued his career in the Gaming and Retail market taking on positions of responsibility always with the object of customer service.
In 2022 he joined Volton group as Director of Customer Experience division with responsibility of the Contact Center, Back Office, Contract Management and CX teams. He has led the transformation of Volton’s customer service experience, managing in less than 10 months to cultivate through a strong team, a customer-centric culture, which is reflected in the exceptional results from the service experience measurement YoY Customer Satisfaction +16%, First Contact Resolution +21% and touch point Net Promoter Score +44pp.
Adopting best practices and leveraging AI technologies, managed to streamline the Contact Center operation boosting Productivity by +44% and accelerated the transformation in every customer contact channel with Volton, offering services through AI-powered chat bots and through IVR, resulting in the proliferation of customers who would promote their contact experience with Volton.
Ο Γιώργος Καλογρίδης, με περισσότερα από 15 χρόνια εξαιρετικής υπηρεσίας στον τομέα διαχείρισης πελατών, έχει επιδείξει καινοτομία, αφοσίωση και αριστεία. Έχει γεννηθεί στην Αθήνα και είναι απόφοιτος σχολής πληροφορικής του Πανεπιστημίου Sussex.
Ο Γιώργος ξεκίνησε το επαγγελματικό του ταξίδι από τις τηλεπικοινωνίες, συνέχισε την πορεία του στην αγορά του Gaming και του Retail αναλαμβάνοντας θέσεις ευθύνης πάντα με αντικείμενο την εξυπηρέτηση πελατών.
Το 2022 εντάχθηκε στον όμιλο Volton ως επικεφαλής της διεύθυνσης Customer Experience έχοντας την ευθύνη της εξυπηρέτησης πελατών. Έχει ηγηθεί στον μετασχηματισμό της εμπειρίας εξυπηρέτησης των πελατών της Volton, καταφέρνοντας σε λιγότερο από 10 μήνες να δημιουργήσει μέσα από μια δυνατή ομάδα, πελατοκεντρική κουλτούρα, η οποία αντικατοπτρίζεται στα εξαιρετικά αποτελέσματα από την μέτρηση εμπειρίας εξυπηρέτησης ΥoY Customer Satisfaction +16%, First Contact Resolution +21% και touch point Net Promoter Score +44pp.
Υιοθετώντας βέλτιστες πρακτικές και αξιοποιώντας τεχνολογίες ΑΙ επιτάχυνε τον μετασχηματισμό σε κάθε κανάλι επαφής των πελατών με την Volton, προσφέροντας υπηρεσίες εξυπηρέτησης μέσω AI-powered chat bot και μέσω IVR, με αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό των πελατών που θα σύστηναν την επαφή τους με την Volton.